GRAF és la plataforma que reuneix la programació de creació contemporània a Catalunya per a que dissenyis una oferta cultural a la teva mida. L'agenda que suma totes les agendes.

Sessions de cinema i video, dins del cicle "ABATON"

18:30 h
Lloc:

Preu: Activitat gratuïta

La Blueproject Foundation presenta les següents sessions de cinema i video dins d’Abaton, un cicle sobre llocs imaginaris que albergarà Il Salotto del 4 de maig al 7 de juny de 2018.

Consulta el programa complet d’Abaton.

RES REAL, TOT IMAGINARI. EL DIA DE GLÒRIA DE RAYMOND ROUSSEL
SESSIÓ DE CINEMA DOCUMENTAL AMB ENRICHETTA CARDINALE I JOAN BOFILL
→ DIUMENGE 20.05.2018 – 18:30H
Si hi ha un lloc imaginari que va inspirar als pintors surrealistes, mestres dels llocs imaginaris sobre el llenç, i altres creadors vinculats a les avantguardes històriques com Marcel Duchamp, autors i artistes d’altres àmbits i disciplines, des de la filosofia a la literatura passant per la música, aquest lloc és el de l’escriptor francès Raymond Roussel (1877-1933). El documental “Le jour de Glore”, narrat per l’actor Jordi Mollà, reconstrueix un episodi ocult de la cultura del s. XX en un viatge visual, literari, musical i plàstic que dóna vida a l’enigma de Roussel sense desvelar-lo, deixant intacta la fascinació que suscita. A través d’entrevistes a diversos artistes que s’han inspirat en Roussel, com l’escriptor Enrique Vila-Matas i el pintor Miquel Barceló, el director Joan Bofill reconstrueix el llegat d’un escriptor maleït i desconegut fins a mitjans dels anys cinquanta. Tant per la seva singularitat del seu univers narratiu com per la metodologia que va idear, basada en una obra artística que no necessita contenir res real, ja que tot és imaginari, no resulta estrany que Roussel tingués poca fama en vida i que la recepció de les seves obres fos quasi totalment negativa, de la mateixa manera que sí resulta lògic que es convertís en un personatge molt popular en els cercles d’artistes surrealistes i avantguardistes.

Raymond Roussel: Le Jour de Gloire de Joan Bofill, 2016 (69min, castellà)

Enrichetta Cardinale, és la directora artística i fundadora de Dart Festival, un festival de cinema documental sobre art contemporani. També és periodista i consultora en l’àmbit de la Comunicació i Relacions Públiques del sector de l’art i la cultura. Activista inquieta, col·labora en esdeveniments, institucions i agències de comunicació com a agent de premsa o coordinadora d’esdeveniments.

Joan Bofill-Amargós (Barcelona, 1982) és un artista multidisciplinari, productor i director de cinema. Bofill descobreix la figura i obra de Raymond Roussel i comença una investigació de diversos anys que el porta a entrevistar a diferents personatges del món de l’art i de la literatura europea i nord-americana. El resultat d’aquesta investigació produeix la pel·lícula documental titulada Raymond Roussel: Le Jour de Gloire, finalitzada el 2016. Expert en surrealisme, és especialista en Salvador Dalí i del prerrealista Raymond Roussel. La seva versatilitat en el camp de la creació fa que el seu treball abasti altres disciplines creatives com la pintura, l’escultura, la joieria o el disseny, així com la publicitat.

UN FORAT AL CENTRE DE L’ATLÁNTIDA
SESSIÓ DE VIDEOS D’ARTISTES A CÀRREC DE MARLA JACARILLA
→ DIUMENGE 27.05.2018 – 18:30H
Un forat al centre de l’Atlàntida, proposa una reflexió sobre la potencialitat dels llocs ficticis (i/o ficcionats) com a generadors d’històries, així com sobre la capacitat de l’ésser humà per convertir llocs quotidians en extraordinaris tot transformant-los mitjançant una simple reflexió o un exercici de distanciament.

New Madrid de Natalia Marín, 2016, (10min06seg, VO)
De urobóros y quimeras de Juan David Galindo 2017 (16min25seg, VO)
In Praise of the Beast de Greta Alfaro, 2009 (14min58seg)
Vientos del oeste/vientos del este de Carlos Vásquez, 2014 (15min46seg, VOSA)
Montaña en sombra de Lois Patiño, 2012 (13min52seg)
Cartografías y falacias de un lugar cualquiera de Marla Jacarilla, 2011 (5min, VO)
Film (Hôtel Wolfers) de Dora García, 2007 (11min30seg, VO)

Marla Jacarilla (Alcoy, Alicante, 1980) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i obté un màster de Produccions Artístiques i Investigació per la Universitat de Barcelona. És coeditora de la revista de crítica i anàlisis cinematogràfica Contrapicado i ha col·laborat eventualment en publicacions artístiques, cinematogràfiques i literàries d’altres revistes. La seva obra es caracteritza i es desenvolupa mitjançant la performance, els curtmetratges, les videoinstal·lacions i l’escriptura, a través dels quals busca desenvolupar una narrativitat fragmentada i esquitxada de ficció en la qual l’espectador està convidat a recompondre.

EN ELS LÍMITS DEL REAL
SESSIÓ DE CINEMA A CÀRREC D’ALBERT ELDUQUE
→ DIUMENGE 03.06.2018 – 18:30H
Hi ha llocs reals que semblen imaginaris. I llocs imaginaris que acaben semblant reals. La reflexió de l’Isa Campo i Isaki Lacuesta sobre Google Earth i el retrat dantesc de Wermer Herzog fa de la primera Guerra del Golf desafiant aquestes distincions fent que ens adonem de les relacions culturals i polítiques entre els llocs imaginaris i a allò que anomenem realitat.

Llocs que no existeixen: Austràlia de Isaki Lacuesta i Isa Campo, 2009 (27min, VO)
Lessons of Darkness de Werner Herzog, 1992 (54 min, VOSA)

Albert Elduque (Barcelona, 1986) és investigador postdoctoral a la Universitat de Reading, al Regne Unit. Les seves línies d’investigació es centren en el cinema brasiler, la intermedianitat i el cine, les tradicions del documental musical i el cine polític modern. És coeditor de la revista Comparative/ive Cinema i ha escrit articles i capítols de llibres sobre cineastes com Wermer Herzog i Pier Paolo Pasolini.