GRAF t’apropa la programació de creació contemporània a Catalunya. L'agenda que suma totes les agendes.

CANVIS QUE NO HAVÍEM PREVIST, EVA FÀBREGAS / CATROPTOPHILIA, DAVID FERRANDO GIRAUT

Lloc:

Preu: Activitat gratuïta
Exposició

Per a la segona exposició de The Green Parrot, Eva Fàbregas contínua la seva reflexió sobre com el disseny industrial i l’art modern poden convertir-se en un “estil internacional” d’estructures i formes homogènies, exportables i comercialitzables al mercat global. En Settlement (2014) Fàbregas reprodueix estampats de catàlegs de caravanes escandinaves per crear els papers de paret que ara decoren part de les parets de The Green Parrot. Les caravanes són objectes mòbils planejats com a habitacles universals, el somni de l’arquitectura moderna d’objectes modulars manufacturats capaços de crear una ciutat transportable. Self-organizing system (2014) és un grup d’escultures realitzades amb dissenys preexistents de packaging industrial. Les peces d’escuma són un tipus d’objectes essencials en el moviment global de mercaderies que possibiliten que puguin circular al voltant del món dins de contenidors a baix preu. Aquests materials normalment es descarten quan arriben a la seva destinació. Les escultures funcionen en l’espai com una comunitat en moviment.

**
Catoptrophilia (2013) ens situa davant la trobada entre dos objectes pertanyents a moments històrics distants en el temps però de funcions simbòliques complexes i íntimament relacionades: un mirall de mà egipci del Nou Regne (S.xv a. de C.) commemoratiu de Hator, la deessa de la bellesa, i un iPhone 4S Elite, llançat al mercat per Apple en 2011. En una narració que creua diferents civilitzacions i moments històrics, el treball reflexiona sobre com la tendència humana a crear imatges ha depès, des de temps ancestrals fins a l’actualitat, del proveïment de minerals, creant gairebé sempre una cadena d’esclavitud en la qual una classe poderosa (antigament l’aristocràcia, ara els ciutadans dels anomenats països del primer món). Aquests accedeixen a la creació de la seva imatge, que, al seu torn, exerceix un altre tipus de submissió i de dependència sobre ells.