Característiques d'un codi de comportament tàcit

Lloc: Homesession
Creu Dels Molers, 15
08004 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta
Exposició

26 juny, 18-21h

Durant la seva residència a Homesession (Barcelona), Daniel McAuley ha estat desenvolupant la seva obra pictòrica, aprofundint en un dels seus temes d’interès, que és una continuació dels seus projectes anteriors a Austràlia: la representació de la masculinitat en l’era de la informació.

En les seves obres, Daniel explora com s’utilitza, es processa i es percep la informació a través de les xarxes socials. Com això determina les nostres opinions i la nostra manera de comunicar-nos, així com la nostra autopercepció, i com aquesta “identitat” s’exterioritza i reafirma en la xarxa mateixa.
En el procés d’investigar aquestes idees, ara se centra més específicament en la idea de masculinitat.

Per a aquest projecte, pren iconografia històrica, com escultures o plataformes, que en un context concret van tenir la funció d’elevar, immortalitzar i perpetuar una narrativa entorn de la masculinitat. Daniel utilitza aquesta simbologia i la porta al present, reflexionant sobre com en el context actual un altre tipus de plataformes compleixen una funció semblant, com Facebook, Instagram, Twitter, etc.

En les seves pintures, Daniel utilitza una tècnica de capes superposades que consisteix a representar imatges figuratives una damunt de l’altra, emulant com s’interioritza tota aquesta informació de manera acumulativa.

Daniel McAuley (Nova Zelanda, 1993). Resident a Austràlia, desenvolupa el seu treball creatiu en el camp de la pintura. Ha participat en múltiples exposicions col·lectives i realitza la seva primera exposició individual, “stimuli”, en Honey BonesGallery (2022).
S’interessa pel vincle entre la tecnologia i la informació. En la seva obra pictòrica, McAuley utilitza les icones de la cultura popular per a explorar els canvis físics i psicològics que tenen lloc en un període en el qual la informació és poliangular i, a vegades, enganyosa.
La seva pintura, infuenciada pel seu passat com tatuador, part d’un impuls instintiu i reactiu. Es tracta d’una pintura procesual oberta a l’experimentació constant.
Les pintures de Daniel consisteixen principalment en llenços sense emprimació, utilitzant mitjans mixtos com a acrílic, oli, carbonet, aquarel·la i, a vegades, equips de tatuatge.

Característiques d’un codi de comportament tàcit