GRAF t’apropa la programació de creació contemporània a Catalunya. L'agenda que suma totes les agendes.

CICLE EXPOSITIU BLANC SOTA NEGRE. TREBALLS DES DE L’IMPERCEPTIBLE /3 FREYA POWELL. I’LL SMILE AND I’M NOT SAD. I ALTRES PASSATS PRESENTS

Lloc:

Esdeveniment no confirmat.
Exposició
Blanc sota negre explora un seguit de desplaçaments en obres i processos creatius que incorporen l’el·lipsi, les discontinuïtats, els silencis, els buits, el dubte o l’errada. Els treballs de Blanca Casas Brullet, Mar Arza, Freya Powell, Antònia del Rio, Isabel Banal i Mireia Sallarès reorienten l’espai de la pàgina en blanc, gran motiu androcèntric de la creació que ha forjat l’imaginari de la modernitat artística. Les seves invencions simbòliques obren vies que nodreixen un altre relat de la creació i la política des de les formes que, sovint, romanen imperceptibles.

Freya Powell. I’ll smile and I’m not sad. I altres passats presents
Les instal·lacions de vídeo de la primera exposició de Freya Powell a Barcelona conviden a una meditació dels vincles entre la memòria i l’arxiu, l’enregistrament, el repertori i les traces de la Història. En aquesta exposició es tensa un fil entre la memòria dels condemnats a mort nordamericans, la memòria de la Segona Guerra Mundial, la de l’artista pròpia i els diferents mapes del món sota la història colonial. És un fil que pregunta pel nostre vincle no només amb les veus i les paraules arxivades, sinó amb aquelles que volem recollir i rebre. Sara Ahmed ha parlat d’affective economies i Judith Butler ha escrit sobre la linking practice en artistes com Bracha L. Ettinger que treballen en la recollida de testimonis en fronteres de guerra. Citant a María Zambrano, potser el que ens porten a pensar els vídeos de Freya Powell és la relació entre l’alteritat i la pietat: com “saber estar adequadament davant d’allò altre”.

Freya Powell (Londres, 1983) viu i treballa a Nova York. Va realitzar estudis a Bard College (NY) i va cursar el M.F.A. al Hunter College (NY) el 2012, especialitzant-se en videoinstal·lació, gravat i llibre d’artista. Ha participat en la publicació col·lectiva Pirate Press (#0, 2013), editada per Misa Jeffereis i Christopher Rivera, i a Paper Politics: Socially Engaged Printmaking Today editada per Josh MacPhee, que ha estat també una exposició itinerant (2006-2010), així com a la #1 Bienal Internacional de Arte Contemporáneo de Cartagena de Indias a Colòmbia (2014).

Activitat relacionada amb l’exposició
VISITA GUIADA AMB L’ARTISTA / 11h Taller Entremestres amb l’artista / 11.00h-18.00h – – 08 – 10.05.2014 / 11h – 18h
a càrrec d’Annarosa Buttarelli – sala d’actes – 13.05.2014 / 19h
Conferència d’Hélène Cixous i diàleg amb l’artista Roni Horn – sala d’actes – 18.06.2014 / 19h
Blanc sota negre: desplegant el sentit polític del blanc en la creació femenina – Edifici Històric de la Universitat de Barcelona – 14 – 18.07.2014 / 9.30 – 14 h
Organitza:
Arts Santa Mònica – Departament de Cultura
Blanc sota negre. Treballs des de l’imperceptible és un programa d’exposicions i conferències a cura d’Assumpta Bassas i Joana Masó. Amb la col·laboració de Maria José González i Montse Romaní.Cicle Corrent altern és un conjunt de trobades, ressonàncies i desbordaments, vinculats a les exposicions que s’aniran difonent al llarg de la programació.

Cicle Entremestres: Tallers d’artistes visuals i professores és una programació conduïda per les artistes participants i dirigida a docents.

Amb la col·laboració de:
Centre dona i literatura; Càtedra UNESCO “Dones; desenvolupament i cultures” de la Universitat de Barcelona; DUODA Centre de recerca de dones, UB; IFB – Institut Francès de Barcelona; Xarxa de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya; Consorci de Biblioteques de Barcelona; Els Juliols, UB; La Bonne – Centre de cultura de dones Francesca Bonnemaison.

Agraïments:
Sindillar/Sindihogar, sindicat independent de treballadores de la llar. A Raquel Friera per l’enregistrament i l’edició d’àudio de les memòries femenines. A Carmen Sanchis-Sinisterra, per la traducció al castellà de les frases del vídeo I’ll smile and I’m not sad. I molt especialment, a totes les dones que anònimament han participat compartint les seves memòries en la creació del repositori sonor.