Concèntric: La Capella / Nyamnyam: Si no vols pols no vinguis a l’era. Acció 01

12:0019:00 h
Lloc: Espai Nyamnyam
Carrer Can Caló 38
17830 Mieres
Altres

Dins el marc del programa Concèntric, La Capella col·labora amb Nyamnyam, amb la jornada -Acció 01 del cicle “Si no vols pols, no vinguis a l’era”, que organitza Nyamnyam al seu espai a Mieres (Girona).

Nyamnyam és un espai i col·lectiu, creat el 2012 pels artistes Iñaki Álvarez i Ariadna Rodríguez. La programació de “Si no vols pols, no vinguis a l’era” s’estructura al voltant d’una jornada que permet passar el dia gaudint de diverses propostes transdisciplinars; mostres escèniques, vermut a l’era amb els artistes, exposicions, concerts a l’ombra de la noguera, presentacions de publicacions, dinar a l’aire lliure, i un munt de propostes diferents que completen cada una de les jornades.

 

Acció 1 (Dissabte 7 de maig de 2022, de 12 h a 19 h)

Morir guaiDU-DA (Sarai Cumplido, Belén Soto, Sonia G. Villar i Clara Piazuelo).

AgrilogísticaGerard Ortín. Instal·lació audiovisual (oberta tota la jornada)

Vermut-conversa amb els artistes

Dinar a càrrec de nyamnyam (productes locals Collbahi, Can Torrent, Forn Casals)

Presentació (ballada) de la publicació DV – Quim Bigas

Sessió d’escolta a l’ombra de la noguera – Música Errónea; Jesus Asenjo i Andreu Cunill

 

Morir guai. Rituals de transició és un projecte de recerca de DU-DA al voltant dels discursos imperants sobre la mort, la malaltia i l’envelliment i els seus contrarelats. Consisteix en la recuperació de veus crítiques amb les polítiques de la mort, i també veus que ens parlen d’altres models cosmològics i ritus relacionats amb aquesta transformació. La cultura occidental ha suprimit els ritus de pas que simbolitzen la mort i el canvi. Malgrat que l’Església té les seves pròpies cerimònies, aquestes cauen en desús i no ens interpel·len. A més, l’asèpsia i la burocratització per part de les institucions intermediàries de la mort ens priven de la proximitat necessària per ritualitzar-la i connectar amb l’energia espiritual i màgica que es desprèn del cos del mort. És possible hackejar aquestes institucions? De quins coneixements disposem a l’hora d’organitzar els nostres propis rituals en relació amb la mort i la transformació?

www.du-da.net

 

Agrilogística és una proposta expositiva de Gerard Ortin que gira entorn dels usos de l’automatització i les tecnologies de la imatge en el context de l’agricultura i l’horticultura industrials. És una invitació a un viatge sensorial en què, mitjançant la imatge en moviment, s’explora el paper que tenen els hivernacles d’alta tecnologia en les transformacions ecològiques i el futur de la producció de menjar. La proposta expositiva gira entorn d’una instal·lació que proposa un trànsit des de l’espai hipnòtic i cinètic de la cadena de muntatge fins a un espai oníric del món vegetal, animal i maquínic. Producció d’imatge i producció agroindustrial són indiscernibles l’una de l’altra en una proposta sobre la mateixa producció d’imatges, sobre càmeres que filmen càmeres, sobre imatges que esdevenen amalgames de dades, sobre actors no humans que posen en dubte la mateixa noció de ficció.

www.gerardortin.com

 

Presentació de la publicació DV. Quim Bigas ha estat en relació amb els “arxius” de al Mercat de les Flors i de La Porta (Barcelona), que va cessar la seva activitat el 2012. Des de llavors fins al dia d’avui, aquests arxius han estat, pràcticament, en repòs. En el moment en què un cos entra en contacte amb un arxiu, diferents temàtiques i visions es despleguen aportant disparadors cap a una reflexió sobre els mateixos registres i les polítiques que l’envolten. La mateixa acumulació de documents d’aquests contextos, obre les maneres de creació escènica així com les diferents temporalitats que desprenen entre elles. La publicació que es presenta és una transcripció de dues conferències performatives realitzades durant el 2018 i el 2019 al voltant dels arxius del Mercat de les Flors i de La Porta, els quals ja no estan actius. Les conferències obren diversos apropaments als arxius i a les pràctiques artístiques com a cruïlla entre diferents temps. La publicació en paper està liderada per Quim Bigas i ha estat feta amb Raquel Tomàs i Roger Adam.

www.quimbigas.com

 

Música Errònia. Com diu Brice Parain a la prostituta Nana, interpretada per Anna Karina a la pel·lícula de Vivre Sa Vie de Jean Luc Goddard: “cal saber acceptar que cal passar per l’error per arribar a la veritat”. Aquests podrien ser els subtítols de la música que interpreten Jesús i Andreu, membres d’aquest col·lectiu musical que de moment es concreta en un dúo, i és probable que continuï sent així. S’acompanyen per un munt d’instruments pigalls estranys, que manegen entre el domini i l’atzar, la poca traça i l’enginy i, sobretot, tota la gravetat del passat i la fúria del present. Vaguen sense nom (perquè tenir-ne un?) pel món. O encara millor, prefereixen tenir un nom itinerant i efímer. Després d’algunes deliberacions esdevingudes després d’intenses reunions musicals, conclouen que interpreten aquest somni que anomenen música errònia.

 

Adreça:

Espai Nyamnyam

Carrer Can Caló 38

Mieres 17830 (Girona)

 

Entrades: https://entradium.com/events/si-no-vols-pols-no-vinguis-a-l-era

Més informació: http://nyamnyam.net/sinovolspols/

sinovolspolsnovinguis@gmail.com

Concèntric: La Capella / Nyamnyam: Si no vols pols no vinguis a l’era. Acció 01