GRAF t’apropa la programació de creació contemporània a Catalunya. L'agenda que suma totes les agendes.

Elmgreen & Dragset: IT'S NOT WHAT YOU THINK

Lloc: Blueproject Foundation
Princesa, 57
08003 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta
Exposició

La Blueproject Foundation presenta l’exposició individual “It’s Not What You Think”, del duo d’artistes Elmgreen i Dragset, que es mostrarà a Il Salotto del 7 de juny al 27 d’octubre del 2019.
La mostra transforma Il Salotto en un entorn diferent: una espècie de sala de calderes abandonada i subterrània, amb canonades que s’entrecreuen per l’espai. Amb aquesta proposta, Elmgreen i Dragset continuen la seva habitual pràctica d’alterar els cubs blancs de l’art en un lloc que contrasta amb el format discret on normalment es presenta l’art contemporani.
Els tubs metàllics industrials de diverses mides dominen l’espai, redirigint els moviments dels visitants, que han de esquivar, inclinarse o caminar al voltant dels tubs per circular per la sala.
Si bé els colors pastís dels tubs són colors que es poden trobar en entorns industrials reals, també corresponen als tons de color dels pigments d’aliments utilitzats per recobrir les píndoles dels medicaments d’última generació contra el VIH com Truvada, Atripla, Stribild i Isentress. Aquests colors pastís poden semblar innocents, fins i tot atractius, com els caramels, però camuflen la toxicitat d’aquestes medicines. A l’exposició tot es basa en una sèrie d’incerteses en les quals res sembla ser el que és a primera vista. La sala de calderes no és més que una ficció: els tubs són disfuncionals i la sala en si serveix com una metàfora per al cos, com un producte tant biològic com cultural.
L’atmosfera malenconiosa de la installació, aquesta sala de calderes no funcional, tant reflecteix una realitat postindustrial en la qual ens sentim corporalment allunyats dels espais on anteriorment predominava el treball manual, com actua com a recordatori de com els nostres cossos han estat rebaixats del seu paper original com a nucli de la producció en la nostra societat i s’han convertit en objectius de consum per a les indústries farmacèutica i de l’entreteniment.