Degut a la situació actual la programació a GRAF s'ha vist afectada. A la fase 1 de la desescalada alguns dels espais ja es poden visitar amb cita prèvia! Consulteu els seus web i xarxes socials per més informació.

Openning: Carlos Issa "3 Estados"

19:0021:30 h
Lloc: Homesession
Creu Dels Molers, 15
08004 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta
Inauguració

Homesession continua col·laborant amb Galeria Sé al Brasil rebent enguany a l’artista Carlos Issa, resident de Homesession durant els mesos de gener i febrer, abans de partir per a la Fira Arco a Madrid.

>Opening: 20 de febrer.

19-21,30h, Homesession

 

“El dibuix té dos moments principals.

En el primer moment, tot es mou i el dibuix es fa. S’allibera una determinada manera de pensar. Un tipus de pensament que vol produir coses ; i que existeix efectivament quan produeix alguna cosa.

Aquest objecte, una vegada produït, sembla al seu torn transmetre sempre el mateix missatge: perdurar. Per tant, el moviment cessa. Se substitueix el moviment del primer moment per una constitució estable. En el lloc del treball, emergeix una composició, un nou estat, un nou ser que ha d’assentar-se en un temps sense limitis.

En l’interval, existeix, però, un tercer moment que és tan fugaç que sembla una simple puntuació. Alguna cosa que se situa exactament entre allò que es movia i això que comença a estabilitzar-se.

Poètica i estètica, ser i esdevenir, dibuix i dibuixat : és en aquest misteriós punt límit de superposició dels dos estats que una composició sorgeix, es posiciona i es defensa, tantejant l’equilibri entre la vida i la matèria.

La composició és la decisió d’extreure tot allò que perdura en el temps del moviment i, al seu torn, extreure el moviment revolucionari del que pretén romandre intacte.

Just allí, entre-estats, en aquest precis instant entre dos moments diferents, un instant similar al que uneix somni i vigília i que és alhora límit i transició entre el jo i el món, alguna cosa apunta a la forma que ha de tenir el dibuix, aquella justa constitució que condensa en sí el flux de la vida i la integritat de tots els cossos.”

Carlos Issa

Carlos Issa va néixer en São Paulo, el Brasil, on viu i treballa. La seva recerca incorpora el dibuix abstracte, l’art sonor, el disseny experimental i la fotografia. Ha publicat una sèrie de llibres d’artista que es poden trobar en institucions com Printed Matter a Nova York, Motto, a Berlín, així com Tijuana, en São Paulo.

És molt conegut pel seu projecte de música experimental finançat en 1999 anomenat Objeto Amarelo que explora les diferents capes de so tant en l’estudi com en l’escenari i va ser un dels primers grups a presentar-se en galeries d’art al Brasil, té uns quants àlbums que dialoguen amb la performance en viu sense reproduir-la, col·laboren amb molts noms importants de la música brasilera. Com a Objeto Amarelo, Carlos Issa també va desenvolupar un llenguatge visual molt poderós utilitzat en les portades i cartells de la banda.

La seva pràctica també opera dins d’un camp més ampli; ha organitzat i participat en exposicions independents aplicant mètodes d’exhibició DIY (fes-ho tu mateix) que van anticipar, a la fi dels 90, la multiplicitat de mitjans i vehicles per a la circulació de l’art, tant dins com fora del mercat. Ha treballat com a curador d’esdeveniments de música experimental i col·lectius d’art com “Supercollina”, en la Galeria Logo, i “Conversão”, en la Galeria Sé, totes dues en São Paulo, el Brasil. Ha participat en exposicions col·lectives al Brasil i a l’estranger, com a “Tropical Funk” en la Whitechapel Gallery de Londres i “Dobra”, en la Ferme du Buisson, a París. Va realitzar una exposició individual que es va dur a terme en 2017 en RES. Des de 2018 està representat per Sé i va tenir la seva primera exposició individual completament dedicada a la seva pràctica visual contemporània.