GRAF t’apropa la programació de creació contemporània a Catalunya. L'agenda que suma totes les agendes.

EISA JOCSON - Macho Dancer

20:3021:15 h
Lloc: Sala Hiroshima
Vilà i Vilà, 67
08003 Barcelona
Preu: De 14€ a 16€
Arts en Viu

Coreògrafa i ballarina de Filipines formada com a artista visual, i en ballet. Amb els meus tres solos ‘Death of the Pole Dancer’ (2011), ‘Macho Dancer’ (2013) i ‘Host’ (2015) he realitzat nombroses gires per Europa, Àsia, Amèrica del Nord i Austràlia. En el meu treball exposo la política del cos en la indústria de serveis i entreteniment tal i com es veu sota la lent socioeconòmica de Filipines. Estudio com es mou el cos i quines són les condicions que el fan moure, ja sigui la mobilitat social o a través del treball de les persones migrants. En totes les meves creacions, des de la ‘pole dance’ fins a la ‘macho dance’, el capital és la força impulsora del moviment, que empeny el cos contractat cap a geografies espacials i exposo la formació de la identitat i el gènere i la política de la seducció.
______

El ‘Macho Dancing’ és un ball interpretat per homes joves en clubs nocturns de Filipines, per a clients masculins i femenins. El seu vocabulari coreogràfic i físic específic el converteix en un fenomen únic a Filipines. Un llenguatge de seducció econòmicament motivat que empra la masculinitat com a capital corporal.
‘Macho Dancer’ és un treball en solitari en el qual una dona balla ‘Macho Dancing’. En l’encarnació d’un ballarí mascle desafia la nostra percepció de la sexualitat i qüestiona el gènere com una eina per a la mobilitat social: a través de la seva pràctica, el ballarí mascle queda relegat a una posició marginal i feble en la societat, tot i que la imatge que simula és la d’un mascle fort. La dona que realitza una ‘macho dance’ assimila així el paper d’un home fort i, transgredint el gènere, l’artista també sembla millorar el seu estatus social. No obstant això, mentre es dedica a una pràctica marginal que és el ‘Macho Dancing’ roman vulnerable i feble, i manté l’estatus d’una dona objectivada. L’actuació genera així un ‘cicle de gènere’ en què l’intèrpret i l’audiència s’enreden.

EISA JOCSON – Macho Dancer