Sheroanawe Hakihiiwe. Watori

17:0021:00 h
Lloc: Ana Mas Projects
Carrer Isaac Peral, 7
08902 L'Hospitalet de Llobregat
Preu: Activitat gratuïta
Inauguració

Watori’ és la primera exposició monogràfica a Espanya de l’artista indígena Sheroanawe Hakihiiwe (Sheroana, Venezuela 1971), que reuneix una selecció de dibuixos sobre paper realitzats entre 2015 i 2020.

L’obra de Sheroanawe Hakihiiwe aborda temes íntimament lligats amb l’entorn i imaginari de la seva comunitat, la memòria oral, els seus ritus i creences, i les seves tradicions ancestrals; però també amb la seva pròpia experiència sensible com a part del poble yanomami, situat a l’Alt Orinoco veneçolà, i de la seva singular preocupació per l’ecosistema en el qual habita.

Des dels anys 90, el paper artesanal i el dibuix s’han convertit en elements indissolubles i característics de la seva pràctica, conferint-li una especial atenció a l’origen i ritualitat dels materials que, en tractar-se de fibres de vegetals propis del lloc, generen aquest vincle físic i definitiu de la seva obra amb l’ecosistema en el qual s’inscriu.

A través de l’observació de la selva i de l’entorn, neixen composicions construïdes a partir de la repetició d’un element relacionat amb motius com el viatge, la fauna, la terra, la vegetació o el paisatge, i amb pràctiques pròpies de la vida en l’Amazones com la caça, la pesca o la sembra i la collita; elements molt lligats també a la mitologia i espiritualitat de la comunitat yanomami, que l’artista simplifica i sintetitza en un característic llenguatge fidel a l’estil gràfic i simbolista propi de la decoració d’objectes i les pintures corporals de les cerimònies yanomamis.

Exposició duta a terme en el marc de la programació del Barcelona Gallery Weekend 2021.

Sheroanawe Hakihiiwe. Watori