La criatura de l'illa de Jekyll

Lloc: CC Guinardó
Ronda del Guinardó, 113
08041 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta
Exposició

Artistes: Daniel Gasol, Laura Llaneli, Rafael Arocha i Violeta Mayoral. Comissariada per Diana Padrón.

The creature from Jekyll Island és un popular pamflet conspiranoic publicat el 1994, en el qual es desvetllen les suposades trames del Sistema de Reserva Federal dels EUA a principis del segle XX per tal d’endeutar la població. Com en totes les fantasies conspiracionistes, aquesta combina dades verídiques amb especulacions personals i dona lloc a un relat en què és impossible distingir la realitat de la ficció.

Actualment, el negacionisme, les supersticions, la postveritat i els arguments anticientífics estan cada cop més estesos. Aquesta manera d’entendre el món ens parla d’un malestar compartit i de decepció davant d’un món amb desigualtat d’oportunitats. A través d’aquesta exposició col·lectiva, diversos artistes i convidats del món cultural ens oferiran reflexions sobre els encreuaments entre la ficció i la no-ficció, la comunicació, els fakes o el propi concepte de veritat.

__

Temporals és un programa itinerant de projectes d’art contemporani als barris de Barcelona. El seu objectiu és crear accions i experiències artístiques que interpel·lin la ciutadania i hi dialoguin. En aquest context, els projectes esdevenen processos de creació que adopten formes diverses segons el territori des d’on se situen.

La criatura de l’illa de Jekyll