Vessels. Eva Fàbregas

Lloc: Bombon projects
Trafalgar 53, local B
08010 Barcelona
Preu: Activitat gratuïta
Exposició

Sheddings (en anglès, mudes de pell) són una família d’escultures fetes de silicona translúcida. Aquestes obres s’assemblen a òrgans bulbosos, les membranes dels quals formen estranyes protuberàncies i cavitats d’aspecte gelatinós. Les escultures de Fàbregas semblen germinar en plecs plegats i glàndules voluptuosos que es presten a múltiples desitjos i possibilitats eròtiques. Oscil·lant de forma inquietant entre el ple i el buit, aquests objectes compliquen la dialèctica de la penetració i retorcen el llenguatge de la diferència sexual (masculí/femení, actiu/passiu, dominant/submís).

“Encara que la inspiració formal d’aquestes escultures es troba en el disseny ergonòmic de pròtesis com bombes de succió, xumets, biberons, condons i joguines sexuals, també recorden la morfologia d’organismes no-humans com ara meduses, esponges, crisàlides o fins i tot als òrgans reproductius de les plantes.

Aquesta ambigüitat sexual obre un espai de potencialitat on qualsevol cosa podria passar i qualsevol part podria servir per a qualsevol propòsit genital. Les escultures esdevenen autosuficients, emancipades, eludint les expectatives posades en elles segons les fantasies del públic: ser suaus i càlides al tacte, o ser dures, penetrar o ser penetrades, ser excitants, ser entretingudes. És llavors quan podem veure els seus aspectes opacs, frustrants i viscosos.”

Fragment del text de l’exposició per Lorena Muñoz

Vessels. Eva Fàbregas